wtorek, 5 grudnia 2017

Ostatnio przeczytane
Podróż do miasta świateł
tom I
Róża z Wolskich
Małgorzata Gutowska - Adamczak

Parę lat temu czytałam kilkutomową sagę "Cukiernia pod Amorem" tej samej autorki. Była to fantastyczna uczta literacka. Autorka w tej powieści próbuje nawiązać do tamtych bohaterów. Ja niestety czytałam ją teraz po długiej przerwie i nie do końca wszystkie wspominane sytuacje czy postacie były dla mnie jasne. Niemniej bardzo fajnie czytało się i tę lekturę. Niestety bardzo ubolewam nad faktem, że to tylko tom I, a niestety nie mam II. Może gdzieś jeszcze w księgarniach będzie. Jestem ogromnie ciekawa dalszych losów Róży z Wolskich (Róży de Vallenrod) i współczesnej bohaterki Igi Toroszyn. To własnie ona została poproszona przez właścicieli dworku w Zajezierzycach aby potwierdzić autentyczność portretu Tomasza Zajezierskiego. Autorka przerzuca nas też do dziewiętnastowiecznej Francji, do Paryża, gdzie możemy poczytać o słynnej malarce, emancypantce, skandalistce. O jej pasji, pragnieniach, romansach.

W sumie bardzo przyjemna lektura. Muszę koniecznie zakupić tom II.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz